Zorg dat je deze 5 dingen eet!

Vaak wordt de term ‘’superfoods’’ gebruikt tegenwoordig, maar zoiets bestaat helemaal niet. ‘’Superfood’’ is door mensen zelf verzonnen, en heeft 0 wetenschappelijke betekenis. Maar deze 5 soorten eten bevatten wel stoffen die erg goed voor je zijn en waar je vaak te weinig van binnenkrijgt, zorg daarom dat deze 5 dingen in je dieet zitten.

Knoflook

Knoflook ruikt sterk, maar slechts een kleine hoeveelheid per dag doet veel voor je. Het is uit onderzoek bewezen dat je een stuk minder vaak ziek bent als je knoflook eet, omdat knoflook een reinigende werking in de darmen kan hebben. Ook verlaagt knoflook de bloeddruk, wat vaak geen kwaad kan. 

Kiwi’s

In kiwi’s zitten bijna 2 keer zo veel vitamines als in andere soorten fruit. Kiwi’s zijn nu slechts 1 procent van het totale aantal fruit dat gegeten wordt, maar dat zou veel meer moeten zijn. Als je helemaal gezond wil doen kun je hem zelfs met de schil eten, wat het nog gezonder maakt door de extra vezels die je binnenkrijgt. 

Schelpdieren

Schelpdieren bevatten veel stoffen die werken als antioxidanten en daarom goed zijn in je lichaam. Ook bevatten de meeste schelpdieren heel erg veel eiwitten, ten opzichte van weinig vet en weinig calorieën. Die eiwitten zijn natuurlijk weer heel belangrijk voor het behouden en opbouwen van spiermassa.

Bladeren groen

Sla en spinazie zijn erg goed voor je door de vezels en antioxidanten. Je hoeft ze niet in grote hoeveelheden te eten, een kommetje per dag is al genoeg. Doordat ze zo weinig calorieën bevatten kan iedereen dat wel in zijn dieet passen en merk je bijna niet eens dat je iets gegeten hebt. Bovendien zijn deze groene bladeren goed voor de doorstroming van bloed door je lichaam.

Blauwe bessen

Bessen zijn erg goed voor je en bevatten erg veel stoffen die goed zijn voor je gezondheid. Van alle bessen bevatten blauwe bessen per 100 gram het meeste van deze stoffen (op de zwarte bes na, maar die is bijna nergens verkrijgbaar), het enige nadeel is dat blauwe bessen vaak best duur zijn.